nikitavanderwerf.reismee.nl

HET BEGIN VAN MIJN LEVEN HIER

Lieve allemaal,

Het laatste wat ik jullie heb laten zien, is een fotoreeks van mijn uitstapjes. Sindsdien is er al weer veel veranderd. Na het weekend in Cadaqués ben ik begonnen aan een taalcursus! Ik ben gedurende 20 uur per week bezig de Spaanse taal eigen te maken. En dat voor 3 weken lang. Wat ik daarna wil gaan doen wat de cursus betreft, weet ik nog niet. Maar ik wilde zo graag een begin maken met het Spaans leren, dat ik me daar nu op heb gefocust. Hoe het na die drie weken verdergaat, zie ik dan wel weer.

Ik zit bij die talenschool lekker op m'n plekje! Inmiddels hebben we een klasje van zeven mensen, onder wie nog twee Nederlanders. Vorige week vrijdag hebben we met z'n allen samen geluncht om de eerste week af te sluiten. Dat was heel gezellig en relaxt! Verder organiseert de school ook extra activiteiten. Zo hadden we afgelopen maandag een welkomstfeestje en aankomende zaterdag gaan we naar Sitges, een stadje aan de kust naast Barcelona. Daarnaast ben ik nog met een van de twee Nederlanders, een meisje van mijn leeftijd, naar de berg Montjuïc geweest, waarop een prachtig park is!

Aangezien afgelopen weekend La Mercè werd gevierd, was er genoeg te doen in Barcelona. Zo ben ik met mijn gastgezin naar een expositie geweest van grote draken, was er iedere avond vuurwerk te zien en ben ik met een au pair uit Zweden nog naar een ander park gegaan, waar het vol stond met straatartiesten, food trucks en gezellige mensen.

Ook leuk om te vertellen is dat ik me heb aangemeld bij een lokale dansschool! Iedere donderdagavond breng ik nu een uurtje onder de Spanjaarden door en dat is echt heel leuk. De lessen zijn gewoon in het Spaans, dus ik probeer hier en daar wat woorden op te pikken, terwijl ik goed kijk wat de volgende danspas is. De meiden die daar ook dansen, zijn allemaal wel redelijk van mijn leeftijd en gelukkig niet bang om zo nu en dan een woordje in het Engels te spreken, wat ik dan wel weer fijn vind. Hoewel ik namelijk echt al vooruitgang merk in mijn Spaans, vind ik het nog wel moeilijk om hele gesprekken te voeren, zeker wanneer ze zo snel praten!

Verder ben ik met nog meer au pairs aan het praten en is het nu afwachten wanneer we beiden een gaatje hebben om iets af te spreken.

Gisteren heb ik samen met de moeder een schema opgesteld over wat er van mij verwacht wordt. Die duidelijkheid vind ik fijn en zorgt ervoor dat mijn taken steeds meer routine worden.

Beetje bij beetje begint mijn leven hier vorm te krijgen en dat is echt een goed gevoel!

Tot snel!

Liefs, Nikita

Reacties

Reacties

Tanja

Wie had dat 3 weken geleden durven bedenken dat je al zo redelijk snel je draai zou vinden. Jij had dat in ieder geval niet geloofd ?
Blijf er lekker van genieten!
Ben supertrots op je ?

Carola

Goed om te horen dat het al beter gaat. Geniet?

Buurtjes

Lekker aan het inburgeren jij, heel goed. ???

Tante Ditte

Hoi lieverd klinkt goed allemaal. Leuk dat je ook weer naar dansles gaat dat vindt ik echt bij jou passen. Spaanse les volgt, prima hoor. Veel sukses en plezier met alles. XXX

Paul Mariëlle

Hi Nikita,

Kreeg net je reismee site door van je vader. Dus je hebt er wat volgers bij.

Super goed en stoer dat je dit doet. Fijn dat je je draai gevonden hebt.

Veel plezier en vergeet niet te genieten.

Groetjes van ons

Otto

Hola! Goed om te lezen dat je je draai begint te vinden! Leuk dat je je meteen al op Flamenco werpt ;-) Lijkt me best moeilijk! Volgens mij gaat het allemaal wel goed komen daar. Geniet lekker!

Tanja

Lekker je draai gevonden. Barcelona en omgeving verkennen. Goed bezig!
Dikke kus en knuffel ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active