nikitavanderwerf.reismee.nl

ACTIVITEITEN + FOTO'S II

Lieve allemaal,

Hier volgen weer een paar foto's om jullie een idee te geven hoe mooi Barcelona en de omgeving wel niet is!

Na het weekendje Cadaqués, was het (alweer) feest in Barcelona. Deze keer werd La Mercé gevierd, de zoveelste heilige die de Spanjaarden eren. Samen met een andere au pair ben ik de stad ingetrokken en zijn we de volgende gezellige pleintjes tegengekomen:

Vervolgens werd er vanuit onze talenschool een trip naar Sitges georganiseerd! Dat is een plaatsje aan de kust, net naast Barcelona. Super leuke dag gehad én hele mooie plekken gezien!

Samen met twee vriendinnetjes heb ik mijn eerste huis van Gaudí bezocht! Het heet Casa Vicens en hier een kleine indruk van hoe dat eruit zag:

Met weer een andere au pair heb ik het Monasterio de Pedralbes, een klooster, bezichtigd.

Ook heb ik al het Aquarium gezien, samen met een Nederlandse au-pair die ik via het bureau in Nederrland had ontmoet. En jawel, we hebben Nemo gevonden hoor!

Ik ben er inmiddels achter dat moderne kunst niet helemaal mijn smaak is, nadat ik met een meisje van de talenschool in het MACBA ben geweest: Museu d'Art Contemporani de Barcelona.

Een ander weekend was er 48H Open House in heel Barcelona. Dat houdt in dat bepaalde gebouwen gratis toegankelijk zijn, die normaal gesproken niet open zijn. Zo hebben we niet alleen de Arc de Triomf gezien, maar zijn we er ook op geweest.

Die avond hebben we nog de lichtshow bij de Font Mágica gezien, vóór het paleis aan de Plaça d'Espanya. Zo indrukwekkend!

Toen was het moment eindelijk daar: papa kwam me opzoeken! Vier dagen alleen maar genoten. De eerste avond hebben we samen heerlijke pizza's gegeten!

De volgende dag zijn we naar Barceloneta en de haven gegaan, en daar hebben we bootjes gekeken en iets te eten gehaald bij de kraampjes die er stonden.

De dag erna was er weer een tripje gepland vanuit de talenschool. Deze keer naar Montserrat. Dat is voor mij één van de hoogtepunten tot nu toe! Hoe tof was dat!

Daarna zijn we vermoeid nog even een hamburgertent in gedoken om onze buikjes weer te vullen.

Op de zondag hebben we een wedstrijd van de vrouwen van FC Barcelona bijgewoond. Ze hadden met 5-0 gewonnen, dus het sfeertje zat er goed in!

Die avond hebben we nog heerlijke tapas gegeten mét toetje om ons weekendje af te sluiten. En wat voor weekend! Alleen maar genieten!

Afgelopen weekend ben ik met twee vriendinnetjes naar dé kathedraal van Barcelona geweest.


Reacties

Reacties

Tanja

Wow, je hebt echt al veel gezien en gedaan!
Op die ene foto heb je een fan ?
Was la Sagrada Familia mooi? De moeite waard om nog een keer te zien? Want als ik in Barcelona ben, wil ik er ook heen ?

Daniëlle (trotse grote nicht)

Lieverd,

Wat onwijs mooi om dit te zien en te lezen. En wat fijn dat je zo met papa hebt genoten! Het doet me goed om te zien dat je het zo naar je zin hebt en dat het zo goed gaat. Ben onwijs trots op je, en wordt jaloers van al die mooie en gave foto's. Heel veel succes en plezier nog lieverd en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Heel veel liefs en dikke knuffel van ons

Buurtjes

Blijf vooral al je avonturen en foto's met ons delen. Je hebt het maar druk., super gaaf?!!!
?

Claudia

Oooh zo geweldig wat je allemaal ziet en doet! En het weer is nog zo heerlijk. Hier is het echt herfst weinig blauwe lucht!
Dikke kus vanaf Hier!?

Floortje

Heel leuk om te zien nikit !!! Mooie foto’s! Wat een prachtige tijd voor je ♥️

Jacqueline Blischke

Zo, wat onderneem jij veel zeg!!! En wat is er veel moois in en om Barcelona. Blijf genieten?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active