nikitavanderwerf.reismee.nl

HASTA LA PROXIMA

Lieve allemaal,

Dat waren een paar gekke maanden! En nog steeds leven we in een bizarre wereld. Halverwege maart ben ik dan ook mee naar huis gevlogen met mama en Ivana. Onzekerheid en angst maakten dat ik liever bij mij eigen gezin was in mijn eigen huis dan bij het gezin in Spanje. Gelukkig begrepen zij dit volkomen. Achteraf gezien ben ik heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om naar huis te gaan, want dat hele corona duurde toch langer dan ik destijds had verwacht - en met mij de rest van de wereld. Des te fijner was het om in juli weer terug te kunnen naar het gezin in Spanje om dit grote avontuur goed af te sluiten!

Zaterdag 4 juli vloog ik die kant op en wat werd ik warm ontvangen! Het was zo fijn om de jongens weer te zien en zo lief om te merken dat ze mij ook echt hebben gemist! Ik had lekker een dagje om daar te landen (zowel letterlijk als figuurlijk). De volgende dag gingen we namelijk met z'n allen op vakantie. Heerlijk een weekje aan de Costa Brava. Heel veel gezwommen, veel gewandeld en gezellig samen gespeeld. Iedere dag hebben we wel op een strandje gezeten, en meer hadden we eigenlijk ook niet nodig. Een weekje genieten was het! En daar horen natuurlijk wat foto's bij.

Toen we weer thuis waren, ben ik wat meer mijn eigen gang gegaan, wat ook lekker is. Het centrum van Barcelona in gegaan, vriendinnetjes opgezocht en mijn lijstje met attracties verder afgewerkt. Op dat lijstje stond onder andere een bezoekje brengen aan Casa Batlló, een huis dat Gaudí - tuurlijk, wie anders? - ontworpen heeft. De foto's volgen.

Palau de la Música stond ook op het lijstje en ook die kan ik inmiddels aankruisen. Hieronder staan de foto's van het mooie concertgebouw.

Daarnaast heb ik veel tijd met de kinderen mogen doorbrengen. De twee oudsten hadden zomerkamp, dus die waren het grotendeel van de dag onder de pannen. Maar de jongste was gezellig thuis en in de ochtenden heb ik met hem samen gespeeld. We hebben heel wat parken gezien. Maar de echte favoriet was toch wel Parc del Laberint d'Horta, waarvan de foto's hieronder staan. Om daar te komen moesten we een stukje reizen met de bus. Gelukkig vindt hij dat alleen maar mooi, dus dat was geen probleem. Achteraf bleek dat hij het ook wel vermoeiend vond, want op de terugreis viel hij tegen mij aan in slaap. Smelt momentje.

Samen met het gezin heb ik nog een keer Parc Güell bezocht. Altijd leuk. En vooral met de jongens erbij.

Heerlijk met een vriendinnetje van de talenschool een cocktail gedronken en wat gegeten bij Makamaka.

Met datzelfde meisje heb ik een dagje Tarragona gedaan. Een hele mooie stad met oud Romeinse delen die ook nog eens aan het strand ligt. Het grotendeel van de dag hebben we dan ook door het stadje gelopen en 's avonds sloten we af bij de zee. Niks te klagen.

Ik heb nog een andere stad bezocht: Gerona. Heel kleurrijk en ontzettend sfeervol! Waren leuke dagen zo.

Inmiddels waren de laatste dagen al aangebroken. De jongens hadden geen zomerkamp meer, wat betekende dat ik nog wat extra tijd met hen mocht doorbrengen! Met z'n vieren zijn we naar een wetenschapsmuseum geweest, genaamd CosmoCaixa. De jongens keken hun ogen uit, zo mooi.

Snel nog even een foto gemaakt van het prachtige plekje mét uitzicht dat ik ontzettend ga missen!

Op de juiste manier afscheid genomen van het meisje van de talenschool: met een heerlijke zoete wafel en een wandeling door Barcelona bij avondlicht.

En op mijn laatste dag nog een super leuke wandeling gemaakt met het gezin door de Collserola, het natuurpark achter ons huis.

En dan is het moment om afscheid te nemen toch echt aangebroken. Pff, toch moeilijk. Maar o zo fijn dat ik nog even terug kon en op de juiste manier afscheid heb kunnen nemen! Dag gezin, dag Barcelona. Bedankt voor een onvergetelijke tijd.

Jullie bedankt voor het lezen en volgen van mijn verhalen. Ik vond dit een hele leuke manier om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn reis. Op naar het volgende avontuur.

Liefs,

Nikita

Reacties

Reacties

Mams

Lieve Nikita, een mooi verhaal om een nog mooier avontuur mee af te sluiten.
Supertrots op je dat je dit hebt gedaan.
Je hebt het natuurlijk ook getroffen met zo'n super gezin waar je mocht verblijven. 🥰😍😘♥️

Flo

Super leuk om te lezen! Wat een ervaringen heb je mogen meemaken 💕

Buurtjes

Buufie,
Met opgeheven hoofd en een heel veel ervaringen rijker heb je dit avontuur nog fijn afgesloten. En gelukkig heb je de foto 's nog👌😉♥️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active