nikitavanderwerf.reismee.nl

¿QUÉ TAL?

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer met een update. Werd wel weer tijd, dacht ik zo!

Het gaat goed! Ik ben zo ontzettend van Barcelona aan het genieten, echt een top stad! Er is zo veel te zien en te doen hier, dat ik die volle 10 maanden zeker nodig ga hebben! De laatste keer had ik verteld dat ik samen met mijn gastmoeder een schema had opgesteld, en dat heeft me heel erg geholpen. Vanaf de maand oktober hebben de jongens vaste schooltijden en op basis daarvan hebben we mijn werkuren afgestemd. En ze heeft me een lijstje met taken gegeven, dat ik af kan gaan wanneer ik 'werk'. Dat geeft houvast en routine, en als ik ergens van houd, is dat het wel! Ik weet nu beter wat er van me verwacht wordt en daardoor hoeft de moeder minder aan mij te vragen, wat voor haar dan ook weer fijn is. Sowieso hebben we een wekelijks gesprekje om te evalueren hoe het is gegaan en wat voor bijzonderheden er nog gaan komen in de nabije dagen. Ik heb nu dus geen kans om dingen die me dwarszitten op te kroppen - in ieder geval niet langer dan een week - en dat is heel goed voor mij! Mijn werk als au pair gaat inmiddels dus een beetje automatisch, maar tegelijkertijd vind ik het leuker en leuker worden om te doen, omdat ik nu ook alle goede dingen in de jongens ga zien en niet alleen de strijdmomenten.

Dat komt grotendeels ook door het feit dat ik nu meer energie heb, aangezien ik met de intensieve cursus ben gestopt. De drie weken zitten erop en ik merk echt al verschil in mijn Spaans! Toch waren drie weken precies goed, want zodra ik ermee was gestopt, merkte ik dat het echt wel intens was om 4 uur per dag in een klein klasje te zitten en daarnaast ook nog mijn normale taken als au pair uit te voeren. Voor ongeveer twee weken zit ik nu al zonder Spaanse cursus, maar hopelijk kan ik vanaf volgende week weer verder met leren! Dan start er een klas - van drie personen - voor 6 uur per week. Een stuk minder dus, maar dat betekent dat ik ook meer tijd heb om voor mezelf te studeren, wat ik zeker van plan ben! Ik ben in ieder geval nog niet klaar met Spaans leren!

In de tussentijd heb ik niet stil gezeten. Ik ben met de talenschool naar Sitges geweest, heb een huis (Casa Vícens) van Gaudí bezocht, ben met een andere au pair in het Monasterio de Pedralbes (een klooster) geweest, heb een voorproefje gekregen van de stijl Flamenco, doordat er een Spaanse zangeres én danseres was uitgenodigd bij de talenschool, en als klap op de vuurpijl ben ik met een Nederlandse au pair naar het Aquarium geweest. Verder staat voor deze zaterdag een trip naar Montserrat gepland, ook vanuit de talenschool! De volgende keer zal ik jullie weer meer op de hoogte brengen van wat ik allemaal gezien en gedaan heb, mét bijbehorende foto's, onder andere van het tripje van aankomende zaterdag!

Kus van mij!

Reacties

Reacties

Lia Vlaming

Wat leuk en fijn om te lezen, Nikita!
Veel plezier verder en lekker verder gaan met leren en genieten!

Buurtjes

Zo zie je maar buufie, komt tijd komt raad!!!!! Ga zo door en blijf je avonturen met ieder delen?

Claudia

Fijn dat je geniet van Barcelona. En je je draai steeds meer gaat vinden!
Goed bezig jij!

Tante corrie

Gaaf dat je zoveel mag zien en beleefd en je krijgt het steeds meer naar je zin ga zo door.

Jacqueline Blischke

ZO Zo, jij hebt het heel druk gekregen in dat mooie Barcelona!! Wat een mooie kans om te werken/Spaans te leren/ danslessen te nemen en te genieten!! Fijn dat je nu ook contact hebt met andere au-pairs!! Blijf genieten&leren lieve Nikita. xx van ons 4-tjes

Floortje

Super leuk om te lezen!!! Als je weer terug bent kan je de Spaanse taal weer aan mij leren ??♥️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active