nikitavanderwerf.reismee.nl

¿QUÉ PASÓ DESPUÉS?

Lief thuisfront,

Ik heb lang geen berichtje meer geplaatst. Bij dezen dus een snelle update. Het leven is hier druk, lekker druk dat wel. En het is nog steeds genieten. Het weer, de bezienswaardigheden en de mensen hier. Ik heb echt niks te klagen.

Maar waar ben ik dan zo druk mee geweest? Allereerst met de kinderen natuurlijk. Die groeien en spelen en leven, dus dat gaat allemaal goed. Verder ben ik weer bezig met Spaans leren. In februari had ik even een pauze genomen, aangezien ik die maand nodig had om aan mijn vervolgstudie te zitten. Is misschien ook wel leuk om te vertellen: ik heb me ingeschreven voor psychologie in zowel Leiden als Nijmegen en voor beide studies heb ik een selectie moeten doorlopen. Dat houdt in dat ik online materiaal toegestuurd heb gekregen, dat ik moest doorlezen en vervolgens moest gebruiken om een online toets te maken. Omdat ik dit tussenjaar had genomen om mezelf geen extra druk op te leggen, besloot ik me volledig te focussen op psychologie en de taalcursus even opzij te leggen. Ik vond het heel leuk om met dat materiaal bezig te zijn, dus dat belooft veel goeds voor later. Maar ik vond het ook weer fijn om begin deze maand verder te gaan met mijn Spaans, want het is nog steeds niet waar ik het wil hebben.

Verder heb ik nog steeds een lijstje met dingen die ik wil bezoeken. Elk weekend komt de toerist in mij dus weer naar boven. De foto's wil ik jullie natuurlijk niet onthouden. Disfruta.

Begin januari ben ik met de familie naar het natuurgebied "Montseny" geweest, waar we een super mooie wandeling hebben gemaakt rondom een meer. Daarna hebben we bij een Masia (een oud landhuis dat nu dient als restaurant) gegeten en heerlijk lang nagetafeld. Was een prachtige dag.

Halverwege januari waren er twee vriendinnetjes langsgekomen, wat onwijs gezellig was. Samen zijn we naar Park Güell gegaan.

Verder hebben we vooral heel veel gewandeld. En dan kom je mooie plekjes tegen, zoals deze in Parc de la Ciutadella.

Ik ben ook naar een lichtfestival geweest in het wijkje Poblenou. Het stelde niet heel veel voor, maar dit plaatje vonden we wel tof met de Torre Agbar op de achtergrond (staat bekend als de lichtgevende dildo van Barcelona, leuk weetje).

En dan, één van mijn hoogtepunten. Een tripje naar het natuurgebied "Congost de Mont-Rebei". Zelf had ik er nog nooit van gehoord, maar het was mij aangeraden. Nadat ik het gegoogeld had, was ik verkocht: daar moest ik heen. En man, wat ben ik blij dat ik dát heb gedaan! Samen met een andere au pair heb ik daar ontzettend van genoten.

Met diezelfde au pair heb ik ook carnaval gevierd, maar dan op de Braziliaanse manier. Dat weekend was er ook gezellig een vriendinnetje uit Nederland op bezoek, dus met z'n drieën reisden we naar Sitges, een plaatsje vlakbij Barcelona. Daar was een hele gezellige en fijne sfeer, en hebben we genoten van de optocht met talloze praalwagens.

Met het vriendinnetje uit NL ben ik naar Bunkers gegaan, een gebergte waarop je 360 graden uitzicht hebt over Barcelona. We waren nét te laat voor de zonsondergang, maar het was wel een leuke ervaring! Daar kom ik zeker nog een keer terug om wel de zon onder te zien gaan.

Ik heb daarnaast nog een huis van Gaudí bezocht, genaamd Bellesguard. Dat was wederom weer heel mooi!

En om af te sluiten nog twee gezellige foto's die gemaakt zijn op een feestje. Hierop sta ik met meiden van de talenschool. Hen zie ik dus doordeweeks, maar ook veel in het weekend en dat is altijd erg gezellig!

Het gaat dus nog steeds heel goed met me! Mama en Ivana komen volgende week, waar ik erg naar uit kijk. Dan vliegt een halfjaar toch voorbij. Todavía no quiero volver.

Hasta luego.

Besitos, Nikita

Reacties

Reacties

Je moeder, je weet wel, die dit weekend overkomt ??

Eindelijk weer een verhaal. En wat voor één. En hele mooie foto's. Nog steeds zo leuk dat je het zo naar je zin hebt! ?

Carola

Ziet er super uit! Geniet en veel plezier met Tan en Ivana?

Tante corrie

Wat een prachtige belevenissen,veel plezier met je moeder en zussie??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active